Značení provozoven a reklama

Základní doporučení v kostce pro fungující a atraktivní reklamu

Bez křiklavých barev a blikání​​

Dodržujte harmonii barev. Na své zákazníky nekřičte. Ani reklamou. Nabídněte zážitek a atraktivní místo, ke kterému se rádi hlásí.​​

Umožněte průhled až do interiéru​​

Netvořte bariéry. Nechte kolemjdoucí nahlédnout dovnitř. Jejich zvědavost vzroste a budou si přát vidět více.​​

Reklama nepatří na fasádu​

Použijte reklamní nosiče, výlohy a výkladce. Reklamou na fasádě nepřitáhnete pozornost potenciálních klientů. Vaše okolí se naopak stane méně atraktivním.​​

Obraťte se na oddělení architektury​​

Nevíte, jakou formu venkovní reklamy zvolit, aby byla funkční a vkusná? Obraťte se na oddělení architektury. Rádi vám pomůžeme.​​

Čistota je nejlepší reklama​​

Starejte se o věci a prostor kolem sebe. Čistý prostor bez zbytečností se udržuje snadněji. A stane se vaší nejlepší vizitkou. Stejně jako pravidelná údržba.​​

Méně znamená více​​

Čím více reklamy vidíme, tím více trpíme reklamní slepotou. Nechcete zaniknout ve změti průměru? Vsaďte pouze na to, co je pro zákazníky nejdůležitější.​​

Buďte online a smart​​

Nabízejte své zboží a služby chytře přímo tam, kde jsou vaši zákazníci každý den. Jděte zákazníkům naproti v online prostředí. Řiďte se heslem: Více komunikace, méně reklamy.​​

Reklama musí respektovat architekturu​

Reklama nesmí překrývat architekturu domu a přebíjet jeho vzhled. Může se však stát jeho příjemným doplňkem.

Spolupracujte s profesionály​​

Usnadněte si to. Předejte tento manuál jako součást zadání dodavateli grafických a marketingových prací.​​

Inspirace a pozitivní příklady

Vitríny a výlohy

Minimalistický nápis a maximální otevření směrem k zákazníkovi je nejlepší způsob, jak prezentovat produkty. Vhodné osvětlení interiéru a průhled do něj umožňuje redukovat nápisy na minimum. Důraz je kladen na vtažení zákazníka do prodejny.

Více provozoven v jednom objektu

Obchodní dům ve Zlíně je názorným příkladem, jak je možné pracovat s jasně danými pravidly pro grafiku i umístění nápisů, když se v objektu nachází více nájemníků. Férové řešení podtrhuje architekturu domu. Nápisy jsou umístěny v jedné linii a s jednotnou barevností.

Markýzy a předzahrádky

Restaurace s jednoduše řešenou předzahrádkou, bez zbytečných nápisů. Místo je otevřené do ulice, přehledné a vzdušné. Láká samo o sobě. Design respektuje architekturu budovy.

Postup žadatele o povolení reklamy

Díky dodržení postupů uvedených v manuálu se vyhnete zbytečným nákladům a komplikacím a získáte jistotu, že je vaše reklama v souladu s legislativou a s principy nastíněnými v tomto manuálu.

1. Návrh reklamy

Předejte tento manuál svému designérovi nebo architektovi jako součást zadání, nebo se jím sami inspirujte. Vytvořte návrh, který je v souladu s nastíněnými principy tohoto manuálu.

2. Konzultace

Přijďte návrh zkonzultovat na oddělení architektury města. Ujistěte se, zda typ reklamy, který plánujete realizovat, nepodléhá stavebnímu zákonu.

3. Povolení

Vyžaduje-li to ve vašem případě legislativa (zpravidla záleží na typu a velikosti reklamního nosiče), podejte u stavebního úřadu žádost o územní souhlas nebo ohlášení stavby. Správný postup konzultujte u místního stavebního úřadu. Více informací o související legislativě najdete v kapitole Právní a závazná stanoviska.

4. Výroba

Schválené návrhy nechte vyrobit a instalujte je podle dohodnutých pravidel.

Máte dotaz? Nevíte si rady? Neváhejte nás kontaktovat.

Závaznost a územní platnost manuálu

Pravidla z manuálu Estetika Kopřivnice jsou závazná pro objekty a majetek spravovaný městem Kopřivnice a městskými organizacemi. Pro další subjekty – podnikatele, občany – platí manuál ve formě doporučení.
Pravidla a doporučení uvedená v manuálu se vztahují na celé katastrální území města Kopřivnice včetně místních částí. V žádné z těchto lokalit není vyčleněna památková zóna, kterou by bylo nutné zohledňovat.